Interim management

 

Consultancy

  • Strategie
  • Marketing
  • New business
  • Commercie

 

Branches

  • Retail
  • Reis- en vakantiebranche
  • Overig

Consultancy

Naast interim management ook werkzaam in opdrachten met een kortere doorlooptijd en een meer adviserend karakter: consultancy. Het specialisme blijft identiek: het snijvlak van marketing, commercie en category management. De branche-expertise ligt vooral in retail en de reis- en vakantiemarkt. Het opstellen van strategische businessplannen vormen met grote regelmaat (onderdeel van) de opdracht van Directie en/of RvC.

 

Daarnaast concentreren de opdrachten zich rond:

  • marketing plannen
  • category management trajecten
  • inhoudelijk coachend klankbord 

 

Is de richting eenmaal bepaald, dan hebben organisaties veelal de behoefte aan versnelling in de realisatie ervan. Implementatie van de samen uitgewerkte plannen in één hand vormt een kernkwaliteit: de zaken op de rit zetten en gedaan krijgen. De rol verandert dan van consultant naar interim manager. Gedreven door visie en resultaatgericht: "vision for result".

Visie en werkwijze 

Een organisatie heeft in verschillende fasen behoefte aan een eenduidige richting en aan versnelling. Zij functioneert scherper en effectiever met een goed businessplan als basis. Een oprechte missie en een duidelijke strategie die beide uitgaan van de klant. Het zorgt voor richting van en energie in de organisatie. Het is een product van de organisatie en wint aan kracht als het samen met de lijnmanagers is opgesteld. 

 

Lange termijn richting heeft korte termijn implicaties: het planningsproces kan samenlopen met het doorvoeren van veranderingen. Strategie vraagt om belichting vanuit meerdere relevante invalshoeken, en beziet op creatieve en realistische wijze de kansen en de risico's. Een goed plan is overtuigend, helder gecommuniceerd en daarmee gereed voor besluitvorming door Directie. Snelheid en bruikbaarheid zijn essentieel. Kortom, een businessplan volgens Vision for Result. 

  

Commercial due diligence

 

Specifieke toegevoegde waarde in overname- en fusietrajecten vormt het opstellen van een variant van de business analyse: de commercial due diligence. Dit vindt veelal plaats in samenwerking met een derde partij die de financial due diligence voor haar rekening neemt. Het geeft een duidelijk beeld van de intrinsieke kracht van de overnamekandidaat; van haar markt, groeikansen, commerciële risico’s en toegevoegde waarde binnen de portfolio van de overnemende partij. Een geplande overname staat onder tijdsdruk. Op basis van opgebouwde ervaring snel en gedegen tot de kern kunnen doordringen van de onderneming en haar markt is een must. 

 

Specifieke ervaring consultancy

 

  • Mantion consultancy

 

 

- Positionering, marketing plannen, haalbaarheidsstudies

- Concurrentie-analyses, SWOT, organisatieonderzoek

  (food, non-food, diensten, b-to-b, overheid)

  • ANWB Reizen

 

- Diverse businessplannen, marketing plannen, commercial due diligences

- Strategische sessies met directies 

  • Transavia 

- Marketing plan business unit Passagiers Propositie

  • Thomas Cook
- Marketing plan Thomas Cook (merk, product, retail)
  • Diac ziekenhuis
- Marketing strategisch advies RvB
  • Regardz
- Businessplan 
  • VvAA
- Reisbureau transformatie
  • Dutch Creations

- Strategie ontwikkeling voor groep toonaangevende bloemenveredelingsbedrijven

  • ANWB Golf
- Strategie, lid Raad van Advies